tisdag 10 augusti 2010

Är det möjligen ......






.......hösten som är på väg? På Alvins och min morgon promenad idag kändes luften så frisk och skön, är det verkligen hösten som är på gång redan? Fast jag får väl säga att det är rätt så skönt med den härliga luften och dessa underbara dofter som den för med sig. Tänk så fort det går, man går och väntar på att trädgården ska växa fram under vår/sommar sen för att gå in i sin vila igen....



Jag har gjutit lite betong saker som nu äntligen är torra. Hosta blad i olika storlekar, armerings pinnar och betong..... Några av bladen ska få bli svarta och  några ska användas som dekoration i trädgården och jag tror att några ska få en gjuten fot att så i så de kan stå inne i ett fönster.


Redan tisdag.....vet inte var måndagen tog vägen men så är det väl första dagen på jobbet efter semestern. det gick i ett och så måste man prata av sig med kollergerna om vad som hänt under sommaren såklart. I går kväll passade vi på att träffa kompisarna M o C som kom med sin lilla valp för att hälsa på. Tala om att Alvin blev glad, jisses vad det gick undan. Maja och Alvin for runder i trädgården och lekte, stundvis gick det hett till och sen gick det till och med att dricka tillsammans. M och jag är bla. "promenad" kompisar och det är ju bra om våra valpar kommer att lära känna varandra så vi kan fortsätta gå tillsammans. Vi ska även gå valpkurs tillsamans som börjar nu v 35, det ska bli jätte roligt att få lära sig mer om hur man sks bli en bra hundägare.


Ha en super bra dag och njut av att det goda i livet

Ha det gott
Kram Anna

15 kommentarer :

Mycket annat & lite betong sa...

Nej, det får inte vara hösten som är på väg REDAN.
Vad kul att Alvin har en kompis och att gå på valpkurs är så roligt.

Grattis till att du fick så många besökare i trädgården! Det förstod jag, så fint som du har.

Trevlig tisdag!
Agneta

Margot sa...

Sommaren får gärna stanna kvar ett bra tag till, men tiden går tyvärr alldeles för snabbt!
Härligt att du fick så många besökare och det kan jag förstå, för din trädgård är fantastiskt vacker!
Ha det gott!

Snäckskalsdalen. sa...

Hej igen!
Hösten är min årstid, men inte riktigt, riktigt redan, llite tidigt.
Vilken fin vovve Alvin är, och valpar kan man juinte se sig mätt på dom är så klumpiga och söta!
Vår golden Tingeling är drygt 10 år redan..
Dina gjutprojekt är jättefina, jag måste sätta igång och pröva!
Du har en jättefin blogg tycker jag!
Kommer gärna tillbaka och läser från början!
Agneta kram

Anonym sa...

Hei,
Jeg er nesten blitt "beroende" av din fine blogg og er innom så snart det kommer noe nytt. Men nå undrer jeg på en sak: Ser at du har en stor "Pletter i luften" som står ute. Det har jeg ogå. Men hva gjør vi når det blir for kaldt? Kan den deles?
Håper på gode råd.
Vennlig hilsen Hilde

Tigris Predikantan sa...

Så underbart du har det, vrligen!
:)

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

nänä... inte höst ännu ;-) Sååå fint och vilsamt du har det i din trädgård. Kul att få se lite vybilder.. Din trädgård är verkligen speciell....

Dina bladgjutningar är jättefina... extra snyggt att måla svart också... Det är en riktigt bra idé!

Kram Charlotte

Marina sa...

Höst, nja? Idag har det varit sommar här men visst kommer den närmare och närmare och den där svala sköna luften gillar jag också. Jag har absolut inget emot hösten, var årstid har sin charm.

Vilken kreativitet du har med betong o allt fint som syns på dina bilder.

Kram!

Galtholmen sa...

Blev ju väldigt nyfiken på hur din blogg såg ut... o inte blev jag besviken. Tack för info på min blogg!
Du har en MYCKET fin trädgård. Jag skall verkligen granska bilderna i detalj:D... för jag tror att du kan inspirera mig till en hel del. Kul med rabarberbladen. Jag har oxå, men INTE svarta. Underbart att se vilken kreativitet du har.
Kram
Ulrika

House number 15 sa...

Jag tycker också att hösten är nära inpå men vill ha en lång varm höst. Så fina bilder på din trädgård, jag är en stor fan av din trädgård;))
Kramkram

SKOOGSTROLLET sa...

Hihi, inte visste jag att valpkursen var till för husse, jag trodde det var för att få ordning på valpen ... :-) men å andra sidan har jag aldrig gått någon kattungekurs heller. Någon hund har vi inte, men visst smälter jag lite grann när jag ser er sötnos. Tyvärr innebär det lite mer jobb än vad som hinns med.

Annika Christensen sa...

Nej det är sensommar hösten kommer sen. Så söta de är när de dricker.
Ha det gott
Annika

Sophia Callmer sa...

Jag säger som Annika, sensommar!
inte höst..
Valpar är kul, de har så mycket energi och sen sover de väldigt plötsligt.
kram Sophia

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Giller verkligen när du visar vy-bilder...man får en helt annan känsla av trädgården då. Det är så fint med allt svartmålat...det framhäver allt annat.
Ha det fortsatt gott,
Lydia

Möllebacken sa...

Läckert med betong, passar så fint i din trädgård. Synd att jag missade den eftersom jag jobbade. Och vad kul att det kom så mycket folk. Härligt med valparna och badet, gulligt.
Ha en bra dag!
Kram Pella

UggledaLen sa...

Du har en underbart trädgård Anna!

Om jag har vägarna förbi skåne kommer jag nog ödmjukt be att få göra en privat rundtur.

Dina bilder gör mej så sagolikt nyfiken!

Kram Len