onsdag 27 februari 2013

Utekök planering...



Maken och jag har alltid sagt att vi vill ha ett utekök och denna sommaren ska det bli verklighet. Det enda svåra är att det finns så många snygga tips. På bilden ovan gillar jag främst att det är svart och det är snyggt med dom smala liggande ribborna, det är nog något jag kommer använda mig av. Det ser praktisk ut att ha en diskbänk som både skyddar och tål mycket.





Ett alternativ är att mura upp med leca block, snyggt och vanligt, men inget som utesluts. Snyggt när man kan putsa det svart eller vitt. Kanske det går att kombinera med bild ett att man gör egna luckor av liggande ribbor i svart! Tål att fundera vidare på


Mycket snyggt, men tror den står inomhus på bilden. Även om den säkert skulle kunna stå ute med tanke på att det ser ut att vara leca och betong, så är den helt klart väldigt snygg.



Det är så härligt att få bolla lite idéer med er inför vår start under våren.

Ha en underbar mitt i veckan
Kram Anna









7 kommentarer :

Photo by Maria sa...

Det översta svarta uteköket är ju jättesnyggt.. Så där hade jag velat ha mitt blivande =)

Kram Mia

Stein sa...

Det øverste og nederste kjøkkenet var veldig flott! Jeg kunne godt tenke meg et utekjøkken med sementert arbeidsplate! :-) Det skal bli spennende å se det ferdige resultatet hos dere!
Stein

Helena sa...

Jag fastnade för det på sista bilden gillar pallarna i plåt oxå!
Det blir kul att få följa detta projekt :-)
KRAM från mig!

Katarinas trädgård sa...

Puh, tur att du inte hade ännu en bild på den där typen du hade igår, inte min favorit...
Tjusigt med utekök!
Kram
Katarina

Johanna | Tillvaron.se sa...

Jag kan tänka att det skulle vara snyggt att blanda mur och ribbor som du sa. Kanske till och med ha ribbor som en vägg ovanför muren (fattar du) och hänga saker på. Superhärligt hur som helst med utekök!

Le petit ajrdin sa...

Utekök en riktig höjdare...själv hoppas jag på att vi får till vårt med. Det svarta var ju riktigt stilfullt

Kram kajsa

Martina sa...

Å vad spännande för vi går också i uteköksplaner denna våren/sommaren. Ska bli spännande att följa och inspireras!


Mvh
Martina