söndag 18 augusti 2013

Pajrulle....

.....är något gott jag gör ibland och pojkarna älskar det. Den kan med fördel göras både med strimlat kött av något slag eller som vi oftast gör med köttfärs som är uppkryddad med lite olika.


200 g smör, 250 g keso, 4-5 dl vetemjöl körs i en matberedare till en fast deg. Kavla ut till en jämn rektangel som man sen fyller med önskat innehåll, det viktigaste som inte får glömmas är osten, minst 3-5 dl riven ost som läggs på köttet. Rullas ihop som du gör kanelbullar och pensla med ägg. I ugnen på 225 g i ca 35 min. En god dressing och sallad till, sen har ni ett gott fredagsmys.

 Just nu sitter jag i bilen med maken för att hämta en svart trädgårdslang på Clas Olsson som vi har beställt, kommer bli så snyggt på baksidan och så skönt att slippa se den i orange. Sen ska vi handla födelsedags present till mig... Alltid roligt med shopping, det ska bli en iPad om vi hittar den jag vill ha.

Ha en underbar dag
Kram Anna 

Inga kommentarer :